Jahopp.

Jag skrev för ett tag sedan ett inlägg om att jag funderade på min framtid.
Jag var igår med min mamma på ett läkare besök på Sahalgrenska angående min allergi. Jag har sedan ett par år tillbaka velat ha en allergivaccination. På Östra, barn mottagningen har de inte velat göra den på mig så min läkare där skickade mig vidare till Sahalgrenska. Jag gick till sjukhuset med förhoppning, men jag ville inte i mitt huvud tänka att det skulle gå hela vägen då jag visste hur besviken jag skulle bli om jag hade fått ett nej. Men det var ingenting jag behövde ha tänkt, för jag fick faktiskt ett JA! På måndag ska jag ta första sprutan för vaccinet mot katt. En gång i veckan i 15 veckor efter det ska jag ta en spruta mot katt, alltså många besök på sjukhuset. När dessa 15 veckor är över ska jag i 15 veckor till göra samma sak fast med häst istället. När 30 veckor då har gått ska jag i högst 3 år var sjättevecka besöka sjukhuset för att få två sprutor, en med katt och en med häst och efter detta ska jag vara så gott som frisk. Läkaren sa att resultatet på vaccinet varierar väldigt mycket från person till person men att det blir bättre är något som är sant iallafall. 
Jag kommer alltså i väldigt många år vara "fast" i Sverige i en längre period vilket gör att jag inte kommer kunna åka iväg till USA efter min student. Jag skriver det med lite sorg men med lycka. Jag hade jättegärna velat åka iväg och få uppleva USA men samtidigt finns det en chans till att jag kan bli av med min allergi, och då vet jag inte om det är något att egentligen vara ledsen över. Som mina föräldrar sa till mig igår så kan jag faktiskt åka dit när jag är 20, så chansen är inte över. Om jag bestämmer mig för att faktiskt fortsätta blogga så lär ni få följa med mig på många sjukhusbesök haha. Dessutom har jag fått jobb idag också! :D
Puss fina ni//E
Sådär såg min arm ut igår efter att det lagt sig, den var väääldigt röd och kliade som ***.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback